Hulp nodig?

We staan je graag te woord bij alle technische vragen! Stuur een mailtje door onderstaand formulier in te vullen en we nemen snel contact met je op.
Wil je een storing melden? Bel ons dan direct op 088 77 55 450. Wij zijn 24/7 bereikbaar.

Ben je een installateur? Bel dan tijdens kantooruren 088 77 55 460.

Mijn laadstation

Mijn laadstation is net geïnstalleerd, wat moet ik doen?

U kunt het laadstation registreren in onze Backoffice. Indien u nog geen account heeft bij EVBox dient u deze eerst aan te maken via de volgende link.


Hoe kan ik de lichtintensiteitvan mijn LED-ring aanpassen?

Als u eigenaar bent van het laadstation kunt u inloggen in de Backoffice. Log in op uw laadstation. Bij Oplaadstation acties kunt u de lichtintensiteit van de LED aanpassen. Ook heeft u hier de mogelijk de LED-ring uit te zetten of een timer in te stellen. Let op! Als de auto aan het laadstation bezig is met laden is de LED altijd BLAUW, ondanks alle instellingen. Dit is verplicht in verband met de veiligheid.


Ik heb een laadstation overgenomen/verkocht, wat moet ik doen?

Gefeliciteerd met uw laadstation! De vorige eigenaar van het laadstation dient EVBox op de hoogte te stellen van de verkoop van het laadstation. Dit kan door een e-mail te sturen support@evbox.com. Vervolgens ontvangt u als nieuwe eigenaar gegevens om het laadstation te registreren in onze backoffice.


Waarom heb ik een abonnement nodig op mijn laadstation?

Tijdens het registreren van het laadstation kunt u kiezen uit één van onze abonnementen. Op basis van uw wensen kiest u het abonnement. Uitleg over de verschillende abonnementen kunt u terugvinden op de volgende pagina.

In alle abonnementen dekken wij onder andere:
Hulp op afstand (Tijdens kantooruren bereikbaar) -24/7 toegang tot de Backoffice -De kosten voor het dataverbruik van de simkaart


Hoe zorg ik ervoor dat anderen gebruik kunnen maken van mijn laadstation en hoe zorg ik ervoor dat ik hiervoor een vergoeding ontvang?

U als eigenaar van het laadstation kan instellen in de backoffice dat u het laadstation wel of niet beschikbaar stelt voor anderen. Hierbij heeft u ook de mogelijkheid om aan te geven of u uw laadstation wel of niet wilt publiceren op onze website op en van derden.

Voor de vergoeding dient u wel een tarief in te stellen op uw laadstation. Wij zullen de pashouders in rekening brengen voor het verbruik en betalen de transacties maandelijks aan u uit. De creditfactuur ontvangt u circa de 15evan de maand.


Mijn laadpas

Ik heb een nieuwe laadpas ontvangen, wat moet ik nu doen?

U kunt de laadpas registreren in onze Backoffice. Indien u nog geen account heeft bij EVBox dient u deze eerst aan te maken via de volgende link.


Mijn laadpas is gebroken/verloren, wat moet ik doen?

U kunt u pas blokkeren in uw omgeving in de Backoffice. Eenmaal ingelogd gaat u naar de pagina ‘Laadpas Administratie’. Hier klikt u de laadpas aan die u bent verloren of stuk is. Klik vervolgens op ‘Blokkeer’. Een nieuwe laadpas of sleutelhanger kunt u bestellen op onze website. Let op!


Heeft u een ANWB-laadpas kunt u een nieuwe aanvragen via de volgende link.


Waarom zit er een abonnement op mijn laadpas?

Mocht u met uw laadpas in het openbaar laden is een abonnement vereist. Dit abonnement kost u €3.75 euro per maand excl. BTW.Indien u alleen gebruik wilt maken van uw eigen laadstation is een abonnement niet nodig.


Kan ik meerderelaadpassen/sleutelhangeraan elkaar koppelen?

Het is mogelijk om meerdere laadpassen en sleutelhangers toe te voegen aan uw account. U betaalt wel per laadpas of sleutelhanger een apart abonnement om in het openbaar te mogen laden. Daarnaast is het laadstation geprogrammeerd dat een transactie alleen kan worden afgesloten met dezelfde pas waarmee de transactie ook mee is gestart.


Wat tarief betaal ik met mijn EVBox pas op een EVBox laadstation?

Dat verschilt per laadstation, de eigenaar van het laadstation bepaalt het tarief. Het bedrag wat de eigenaar van het laadstation vraagt factureren wij één op één aan u door.


Mijn BackOffice / Hey

Mijn laadstation geeft in de BackOffice de status ROOD aan. Wat moet ik doen?

Op dit moment heeft de BackOffice geen communicatie met het laadstation. Dit is vaak op te lossen door de groep waar het laadstation op is aangesloten voor 10 minuten uit te schakelen. Na de 10 minuten kunt u de groep weer activeren in de meterkast en zou het laadstation weer contact moeten hebben met de backoffice. Is de communicatie na de fysieke reset in de meterkast nog steeds niet tot stand gekomen? Neem dan contact op met de servicedesk:

  • E-mail: support@evbox.com
  • Telefonisch (tijdens kantooruren): 088 77 55 450.

Ik kan geen producten toevoegen in Hey

Wij zijn momenteel hard bezig met het bouwen van een nieuw portaal genaamd Hey. Dit zal ons huidige platform, de backoffice, vervangen. Tot de tijd dat wij dit zullen uitrollen kunt u gewoon nog gebruik maken van de Backoffice.